
- 日本コンセントリクスの事業について
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コンセントリクスとは
Concentrixは20数年前、わずか数人の従業員で創業しました。その後、小規模なスタートアップ企業から、世界で最も尊敬される企業のひとつ、そして完全に統合されたソリューションとテクノロジーを提供する企業へと変貌を遂げました。
今日、Concentrixは、Fortune Global 500に名を連ねるブランドをはじめ、あらゆる主要分野で2,000社以上のクライアントから信頼を受け、企業全体のトータルエクスペリエンスをシームレスに設計、構築、運営しています。
当社は、現在そして未来にわたって、世界最高のブランドに力を与えています。
当社をテクノロジーとサービスのグローバル企業と呼ぶ人もいます。 しかし、はるかに多くのことをしています。
人間中心で、テクノロジーを活用し、インテリジェンスを駆使したサービス。 毎日、2,000社以上のお客様の最も困難なビジネス上の課題解決をサポートしています。
クライアントと協力して、何十億ものトランザクション、オートメーション、およびインタラクションを処理しています。 これにより、目に見えないものを可視化します。独自のデータとインサイトを活用してコンサルティングとエンジニアリングの取り組みを促進し、業界をリードする企業やスタートアップ企業向けに真に変革を起こすソリューションをデザイン、構築、運用することができます。 - 日本コンセントリクスが大切にしていること
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ビジョン 信条 経営理念
北極星を追って
多様性と才能に溢れ、創造性とテクノロジーに支えられた世界一の顧客エンゲージメント企業になります。
私たちの企業文化は、私たちが何者であるかを表す中核をなすものです
企業文化をウェブサイトや廊下で目にする以上に広めることを通じてビジョンを実現します。私たちの企業文化は単なる言葉の羅列ではありません。それは、ゲームチェンジャーたちが日々決断を下し、それに従って生きるための指針です。
見える化、迅速性、価値
3つの原則が、私たちの事業運営の指針となっています。
組織全体を見える化することで、問題や機会をすばやく見つけて対処できます。
迅速性により、市場や顧客のビジネスの変化に素早く適応し、予測できます。すべての行動において、ゲームチェンジャー、クライアント、株主にとっての価値が考慮され、支持されます。 - 最高の明日を築く
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Concentrixで働くメリット
私たちは、すべての行動において、人々によって、そして人々のために正しい行動をすることを信条としています。私たちの福利厚生とお約束は、ゲームチェンジャーから寄せられる絶え間ないフィードバックに基づいています。それは、私たちが共感、柔軟性、評価を大切にしているからです。私たちは、皆さんのユニークなライフスタイルをサポートするコミュニティです。そして、あらゆるチームの価値ある一員になるためのリソースを提供します。
私たちは、ゲームチェンジャーを念頭に置いて、企業文化への投資を続けています。
✓ 競争力のある報酬と職務に応じた追加手当
✓ パフォーマンスボーナスやウェルカムボーナス
✓ 推薦した友人がConcentrixに入社した際のリファラル採用ボーナス
✓ 海外勤務プログラムによる赴任サポート
✓ 有給のトレーニングとコーチング
✓ 提携企業での割引、バウチャー、特典
変化をもたらすキャリアのパワーを体験してください。
私たちは完璧な人材を求めているのではありません。あなたにとって最適なチームになることを目指しています。私たちは、すべてのゲームチェンジャーが活躍できる企業文化の創造に努めており、これには福利厚生も含まれます。
福利厚生の内容は国、職務、部門によって異なりますのでご注意ください。詳細については、当社の各拠点の情報または求人情報をご覧ください。
- 職種名
- Sr. Manager, Training & Quality
- 仕事内容
- Job Description:
This position will be accountable for Japan Training and Quality (T&Q) as a function across multiple Japan locations for a large technology client. The successful candidate is expected to ensure an on-ground standardization process around root cause analysis and roadmaps to achieve a faster and more consistent ramp to proficiency in all roles (frontline, support, and leadership), implement best practices from different businesses, define and execute an overarching training & quality strategy for the account in Japan, enable operations with analysis and actions to meet client metrics, proactively look for and identify gaps in skills and processes from various sources (including client meeting reviews, internal reports, discussions with teams, etc.), drive innovation, and contribute towards strategic thinking for the account’s overall T&Q program.
Key Responsibilities:
• Lead the T&Q team and function as a regional manager for a large technology client.
• Run 6-Sigma lean projects for improvements in overall training and quality functions.
• Analyze current operational practices and processes in detail to proactively identify skills gaps and action plans for onboarding and ongoing learning initiatives.
• Undertake detailed process improvement studies to enable and upskill team members and improve knowledge sharing and knowledge retention, with the objective of creating stronger technical and management bench strength.
• Provide training and quality support to develop quality dashboards in line with operational requirements.
• Standardize and socialize a framework and culture of Continuous Learning & Continuous Improvement across all operational functions, including the T&Q department.
• Undertake calibration studies to understand the gaps in the execution of processes in different teams and to streamline and standardize T&Q processes.
• Understand metrics (what drives the metrics, leading indicators), and incorporate them into actions for improving training and quality output for new hires and current staff.
• Innovate new ways of learning and help drive adoption of technology driven learning solutions.
• Improve the learner experience by standardizing participant guides, program presentations, facilitator guides, and other collateral material for current and future training programs.
• Enable operations to improve service delivery with key analysis and recommendations for training and upskilling plans based on quantitative and qualitative analysis of the data.
• Design, coordinate, implement, and monitor T&Q initiatives with operations teams in Japan.
• Work with global T&Q team members to integrate enterprise learning resources and best practices at the regional level. - 求める経験・スキル
- Candidate Profile:
• Bachelor's Degree
• Minimum 7 years of relevant experience in T&Q functions in any capacity, preferably in an enterprise environment.
• Minimum 3 in a manager or senior management capacity supporting Training and/or Quality function in an Enterprise environment
• Excellent communication skills in Japanese and English, both written and verbal.
• Ability to effectively present information to internal and external stakeholders
• Demonstrated ability to organize and prioritize projects in a fast-paced and deadline-oriented business environment
• Demonstrated ability to mentor, coach and provide direction to a team of employees
• Demonstrated ability to take initiative and ownership with focus on continuous improvement
• A solid understanding of the organization's business operations and industry. Demonstrated business acumen.
• With exposure to analytics, transformation, and emerging technologies
• Occasional travel required to other Concentrix sites in Japan (Sapporo, Osaka, and Fukuoka)
• Experience of running 6-Sigma projects; good understanding of COPC processes - 募集要項
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勤務地 北海道札幌市中央区北一条西 1 丁目 6 番
さっぽろ創世スクエア 15 階 札幌大通事業所
大阪府大阪市中央区博労町3-5-1
東京都江東区亀戸1-5-7 錦糸町プライムタワー 2F給与 700万~1000万円
勤務時間 09:00〜18:00
試用期間 3か月 休日休暇 完全土日休み
祝日休み
年末年始
こちらの求人は、日本コンセントリクス株式会社へ直接応募ができます
更新日 2025年03月25日